20 Aralık 2008 Cumartesi

Hakkın yolu birdin çoçuklarım

İnsanların hakkı yeniyor bu devirde. O kadar emek veriyorsun , kendini katıyorsun , yok gene birşey olmuyor. Hala sığ kalıyor hala anlaşılmaz. İtiraz etme hakkı bile tanınmıyor. Eleştiriden yoksun bırakılıyor , kısacası hakkımız yeniyor hakkımız! Kişisel durağım okulum benim. Kişisel benliğim şu zamana kadar gördüğüm derslerim benim. Mini mini akıl dolu bir yolda giderkene önüne cıkan kendinden azimli bu dersler yok mu , insanın başını döndürüyor kendinden geciriyor. Ben sümsük bir öğrenciyim. Benim kafam basmıyor. Fakat bağlığım arkadaş. Öğrenmeye , öğrendiklerimi nacizane hayatımda kullanmaya tutkuyla bağlıyım. Bana çok erdemli şeyler öğrettiler bu hayatta. Hem de öğretmenlerim tarafından. Nedir öğrendiğim birinci öğreti -kul hakkı yeme evladım-! Ulan yemiyoruzda insanlar bizimkileri yemekten pek bi hoşlanıyor hemde bunu bana öğreten kişiler öğretmenler yapıyor. Arsızım bu noktada. Buradan kendilerine sesleniyorum "Yemeyin lan benim hakkımı!". Ey hoca duy sesimi bu gelen eleştirel öğrencinin sesi!

İlginçtir ki kul hakkının yenmemesi bizlere taaa 1. sınıftan itibaren din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde aşılanmıştır. Bu sistemin icinde pek bi muhterem duran bu ahlak-i öğreti çelişkileride kendi içinde barındırıyor. Ne lan bu namaz kılmayı öğrettikleri bilmem kaçtane surenin bize ezbertildiği bir derste bu kadar derin bir totemin akıl almaz şekilde hep ön planda tutulması. Hak yolu derler ya , insanlar birbirlerini sevmeli ya. İşte ben bunları istiyorum. Bıkmadan usanmadan insanları sevicem ve haklarını vericem. Hak dağıtıcam , asam ile dokunduğuma mutluluk vericem. Peygamberim lan ben. Kendi kendimin peygamberi. Efendiler akıllı olun. Akıllı olun ki sizleride kutsuyayım. Bu noktadan sonra akıl ile us ile ilgili bi kaç özlü söz yapıştırmam lazım ama yorgunum a canlar. Beni bana bırakın. Bırakın ama hakkımıda verin. Beni sevin demiyorum ama hakkımı verin. Birşeyler eksik olsun ama özü sözü bir olsun. Burdan akıllı yetkililere ve din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerine sesleniyorum - Şu zamana kadar bana öğrettiniz hiçbir sureyi hatırlamıyorum bi o kadarda namaz nedir bilmiyorum ama bilinki sizlere hakkınızı verip bana öğretmiş oldunuz "Kul hakkı yeme evladım!" karakterini edindirdiniz icin sizleri ne kadar sevdiğimide burdan iletiyorum.Sizleri seviyorum stop-

Hak yolu hak yolu nereye gitti bu bok yolu
Bok yolu bok yolu aklına sıcayim nerde bu hak yolu!


Hiç yorum yok: